Sayangnya Suami kepada Isteri

Jam 1:53pagi,

Aku masih teringat kepada Defendan kepada client siang tadi. Spechless.! 
Bagaimana.

Seorang isteri mohon cerai dari suami, suami menurut kerana isteri katakan lepaskan saya nanti kita rujuk semula. Sehingga beberapa bulan si isteri tak ada apa apa respon untuk merujuk kembali malahan berkahwinan dengan lelaki lain Thailand. Suami pula masih belum publish penceraian kepada majikannya;tentera walaupun penceraian telah berlaku dari Mac 2015.. Potongan nafkah isteri tetap suami teruskan sehingga kini. Sayang sungguh sang suami kepada isteri.πŸ™„

Hari ini majlis sulh hadhanah anak mereka difailkan oleh aku terlebih dahulu mewakili Plaintif iaitu bapa. Plaintif nyatakan majikan mahukan perintah dari mahkamah bagi tujuan elaun anak jika tidak duit akan didebit semula kepada majikan bagi potongan elaun anak. Kesian. Sungguh kesian. Bekas isteri kata ‘saya boleh bayar balik separuh pada awak kalau tentera debit balik duit tu. Saya tahu awak tak kaya’

Allahu. Bongkak. Sungguh bongkak kamu sedangkan selama ini Plaintif yang menjaga anak. Tak dinafikan, aku boleh kata kau cantik babe, kau serius cantik, duit banyak yela agent insurans. Kawen pula dengan bos sebagai isteri kedua. Tapi babe, hina nya kau buat dekat bekas laki kau. Babe, dia tunggu kot kau. Nafkah kau dia bagi babe walaupun dah habis eddah dan rupanya kau kawen lain, dia tetap bagi. 

Aku jarang kata orang hina, tapi kau perempuan hina yang pernah aku jumpa. Kau hina babe orang yang pernah jadi suami kau depan orang lain.

πŸ™πŸ™πŸ™. Aku tak pernah emosi soal client, tapi hari ini aku emosi babe. 
Bukan semua fakta kes aku cerita sebab ni public, tapi percayalah aku menangis melihat mereka.

Leave a Reply

